Alla inlägg under september 2009

Av S - 3 september 2009 13:00

Natten gick hur bra som helst. Baby H vaknade bara tva ganger med tre timmars mellanrum och somnade om direkt efter ammningen. Kanner mig nastan utvilad idag. Jag lat E sova hela natten eftersom han skulle tillbaka till jobbet idag. Jag vaknade strax fore kl 8 och da satt han vid frukostbordet. Jag blev lite besviken att han inte vackt mig. Tycker det ar urmysigt att ata frukost tillsammans pa morgonen. Han visste inte hur mycket jag hade sovit, sa han vagade inte vacka mig. Fare enough!



Av S - 2 september 2009 16:28

Oj vad jag har  sovit gott inatt. Trodde att baby H sovit hela natten, men E hade tydligen varit uppe till kl 04:00 med honom och latit mig sova. Kan vi gora sa alltid kanske?


Sa jag vaknade utvilad och tog hund + barn pa en langprommenad. E lag fortfarande och jag ville inte vecka honom. Sen tog jag ut soptunnorna, laddade en maskin tvatt, diskade och fixade frukost. E undrade om det var supermorsan som harjade.


Akte in till stan sjalv for att kopa nagra smagrejor vi glomde igar. Pyjamaserna vi kopte var tokstora sa jag var tvugnen att kopa nagra mindre idag. H fick nagra mossor, strumpor, trojor och byxor ocksa. Hoppas att det var det sista pa ett tag nu. Det ar sa himla roligt att shoppa, men just nu kanner jag bara for att vara hemme med familjen.


Nar jag var pa vag till bussen borjade det att sporegna. Typiskt! Inget paraply hade jag heller. Trist att sitta dygnsur pa bussen. Nar jag kom hem fanns det ett paket fran Bettan med jattefina klader till H. Lite storre storlek, sa han har att vaxa i.

Av S - 1 september 2009 19:03

I morse brande vi in till stan, tidigt som atta for att registrera H pa svenska och italienska ambassaderna. Gick hur smidigt som helst. Trodde att det skulle krangla, iallafall pa den italienska, men icke. Sa om nagra veckor far han sitt samordningsnummer och sin codice fiscale. Sen ar det bara att fixa ett "baby" pass. Blir ett italienskt till att borja med eftersom svenska ambassaden vill ha 1400kr for ett pass. Tjuvar och banditer!!! I Sverige kostar det en femhundring!


Hur som helst, efter ambassadbesoken gjorde vi stan. Blev en rejal shopping dag. Vi hade sa manga kassar med oss hem, bara med grejor till H.

Bl.a ett superfint baby gym, 6 nya pyjamaser, en Skiphop skotvaska, baby harborste, spegel till bilen, 2 st anti kvavnings filtar och slutligen en elektrisk brostpump. Inte illa va! Vi som trodde vi hade allt, men man upptacker mer och mer grejor man saknar.

Ovido - Quiz & Flashcards