Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Bitande barn.

Av S - 21 september 2011 13:13

Nu ar det sa att min 2 aring bits. Det har hant 3 ganger under ett par mander att han har bitits pa dagis. Igar ville dagis forestandaren prata lite med mig och sure det gar val an. Visste inte vad hon ville prata om men jag antog att hon ville ha lite feedback fran foraldrarna. Jaha sa kommer jag dit och hon sager att vi har ett "problem". Att min son bitit SAMMA barn 3 ganger och att den andra foraldern ringt o klagat. Vad tanker du gora? Du maste fa honom att sluta bitas! Du kan ju latsas bita tillbaka nar han biter.

Jag blev ganska stalld o forklarade att han inte bits hemma och att det ar svart for mig att gora nagonting nar han ar pa dagis osv. Sen avslutade forstandaren med att saga att nasta ar nar han borjar ny avdelning blir det svart eftersom de redan har ett problembarn i den gruppen. VA FAN SAGER MANNISKAN?????


Det ar ju oftast inte forrens efterat man reagerar o tanker pa vad som sagts. Mitt barn ar inget problembarn. Det ar naturligt for sma barn som annu inte kan uttrycka sig verbalt att bitas ( jag menar saklart inte att det ar tillatet att bitas) , knuffa, dra i har eller sla. Har min son redan blivit stamplad som brakig o problem? Det ar ju utbildad personal pa det har dagiset, men jag tycker att de har hanterat detta pa ett oproffersionellt satt.


Det borde gatt till sa att nar forestandaren bad om motet borde hon sagt vad det handlade om. Sedan hur de forsoker losa problemet med bitandet och hur jag som foralder kan hjalpa till. Jag har grubblat hela natten nu och kanner mig jatteledsen och besviken. Helst skulle jag vilja byta dagis ocksa. Personalen maste ju kunna hanskas med sana har situationer tycker man.


Nu ska jag minsann bli lite hardare och "forhora" personalen varje dag om vad som hant. Om min son uppfort sig om inte, hur uppstod handelsen, vad gjode de at saken osv. Om de anklagar mig for att H bits ska de inte fa det sa latt. Lata ar dem om de inte tar itu med detta. Jag hoppas att det bitna barnet har forstaelse och att hon vet att det ar inte mycket jag kan gora. Jag ar ju faktiskt inte pa dagis dar det hander.

Idag ar jag en ledsen mamma :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 2 mars 2012 14:38

Tittade in pa Tori Sellings blogg o hittade nagra sota ideer.                         Gulliga hjartformade agg till frukost?                           Cupcake bakad i glassran. Kul till barnkalaset kanske.                          Bi...

Av S - 1 mars 2012 20:57

Nu ar det nastan 2 manader sedan jag skrev en rad har. Inte for att jag var direkt flitig da heller. Bara att jag ar otroligt oinspirerad just nu. Inte blev det battre efter semestern...   Kuba var LOVELY! Berattar mer sen...senare...     ...

Av S - 8 december 2011 19:01

Att det skulle vara sa svart och ta sadan lang tid att pottrana visste jag inte. Man vill ju liksom inte stressa det lilla livet, men attans vad less jag ar pa blojor nu. Jag forsoker att satta H pa pottan lite da och da och fragar honom hela tiden o...

Av S - 8 december 2011 14:01

De sista dagarna (som skulle varit 2 men blev 4) har vi haft en malare hemma. Vardagsrum och kok skulle malas. Hade garna gjort det sjalv om inte taket varit fullt med sprickor och flagor. Nu anlitade vi proffs! Hahaha trodde vi ja. Jag hade kunnat g...

Av S - 29 november 2011 19:26

Usch o fy, vilket vader...  Det regnar o blaser onskar att vi hade kunnat stanna vi inne o myyysa, men vi var tvugna att ga till BVC pa Vera's 7 manaders koll. Som gick lite si och sa, maste tillbaka pa torsdag o gora ett nytt forsok. Nu ska vi ta de...

Skapa flashcards