Alla inlägg den 18 september 2009

Av S - 18 september 2009 15:49

Efter en lang langsam promenad till parken och hem. Matat H och svarforaldrarna, som var mycket nojda over lunchen (minestrone). Jojo minnsan jag fick mycket berom. E lyckades aven hitta cheesecaken som jag borjade baka igar, men nar jag hallde smeten i formen rann det ut pa diskbanken. Blev arg och bara slangde in den i ugnen, stangde av varmen och borjade dona med annat. Idag nar E skulle anvanda ugnen hittade han kakan och var ju bara tvungen att smaka pa den. Jag vagrade, eftersom jag vet vad som ar i den - ograddad skulle jag aldrig smaka. Blaaa!

Av S - 18 september 2009 12:25

Efter annu en lang natt vaknade vi ganska tidigt. Kollade i Majas sang efter den svarta musen... E vaknade inatt nar jag ammade H och berattade att Maja hade gatt ner till koket mitt i natten och hamtat leksaks musen. Eftersom den var morkt tittade jag dit en snabbis och tankte att hon maste ligga pa den da. Men nu pa morgonen nar jag tittade fanns dar ingen mus. E maste dromt! 


Var effektiv nu pa formiddagen och gjorde ett storkok med minestrone soppa som vi tankte bjuda svarforaldrarna pa. Hoppas dem gillar fattigmans soppa.

Ovido - Quiz & Flashcards