Alla inlägg under april 2010

Av S - 27 april 2010 23:11

Nu har jag bokat flyg till Sverige. Underbart! Dessutom har jag bokat 2 facials hos Therese. Mycket nojd. Kan saga att jag ar mindre nojd med den jag gjorde i lordags. Hade kunnat gjort samma tjafs sjalv hemma :( Bokat flyg upp till Umea ocksa. Kanns lite halvjobbigt att behova aka dit, men jag kan nog inte smita den har gangen.

Av S - 27 april 2010 22:51

Idag var vi uppe i ottan minsann. Jag och H skulle till barnsjukhuset for att ta blodprov. Lite stressig i morgon trafiken, men det gick bra. Det tog lite langre tid an jag raknat med sa vi var dar kl 9.15 Det var ganska manga som vantade pa att fa ta blodprov, men det gick ganska snabbt iallafall. H's blod skulle skickas till Storbrittanien for analys och odling. Vi far svaret om 3-4 manader. Dem testar for Fanconi anemia. Tror nog att det kommer tillbaka negativt. Annars grater jag! Det ar en jatte hemsk sjukdom och dem som har den drabbas typ av alla sjukdomar som finns - cancer, leukemi o massa annat. Dessutom dor dem unga. Vad orattvist livet ar for vissa :(


Hela 10ml var H tvungen att lamna. Det tog jattelang tid, stackarn. Och han grat jattemycket. Stora tararna. Plutten. Men det gick over nar han fick plaster. Sen blev han valdigt trott. Vet inte om det var av utmattning eller for att dem tog sa mycket blod? Han somnade nastan pa en gang efter att vi lamnat sjukhuset.


Sen bar det av in till stan. Lang lista pa arrenden som jag skulle utratta. Present till Janet, klader till H, styling produkter till mig, handla mat och hamta symaskinen. Det blev jag lite sur for faktiskt. Att reparera symaskinen kostade 890 kr. Det tycker jag var hutlost! Fick utrattat allt!


Hem, at sen lunch. Lekte lite med H. Han fick sin flaska och somnade nastan pa en gang efterat. Passade pa att stryka lite. Kollade pa Hollywoodfruarna medans. Hahaha det ar ju sa bra. Man blir pa gott humor efterat tycker jag.


Nu sitter jag har ensam med en ansiktsmask. Regnet oser ner ute. Loppan sover. Maja snarkar i sin korg och E ar hos Rui o kollar pa champions leauge ( Maste tillagga att han hatar fotboll). Det ar inte latt att vara kille o inte gilla sport kan jag saga. Oftast brukar han kunna smita, men sager man nej for manga ganger slutar folk att fraga. Bara att halla god min alltsa. Sjalv njuter jag faktiskt av ensamheten.

Av S - 23 april 2010 11:03

Nu ar jag pa jakt efter en cykelhjalm till H eller smabarnshjalm som det egentligen heter. Dem har en fin pa Barnenshus i xxs. Har skickat dit min mamma nu, sa vi far se om hon hittar den.


Av S - 23 april 2010 10:50

Imorgon ar det antligen dax for mig att ga och gora en ansiktsbehandlig. Det ser jag verkligen fram emot. Sist jag gjorde en var i maj forra aret (!) Eller hur!? Jag som brukade gora en varannan veckan. Det har ju varit lite svart att komma ivag nar jag ammade och sa. Men nu sa ar det fardig ammat och jag kan gora vad jag vill (nastan). Ska bli sa sa sa harligt!


http://www.academie.se/bilder/ansiktsbehandling.jpg



Av S - 23 april 2010 10:39

Maj ar en valdigt busy manad i vart hus. Vi ska pa tva brollop och kommer att ha min mamma pa besok, E's foraldrar + bror har samt en kompis till mig med hennes familj. Jag forsokte lite fint avstyra E's brorsa fran att fa komma. Ett mutnings forsok fran E, som funkade alldeles utmarkt. Dvs 17 dagar i Sverige i juni. Jag var inte sen att tacka JA! Sa jag har jattemycket att se fram emot - 3 manaders resa , umgas med familj och vanner. Underbart!

Av S - 13 april 2010 11:48

H har flyttat till eget rum for ca 1 vecka sedan. Funkar hur bra som helst. Alla i familjen verkar sova battre nu. Skont!


Jag haller fortfarande pa att gora iordning H's rum och saknar lite smagrejor. Framforallt forvaring. Hoppas att vi kommer ivag till IKEA den har veckan. Jag har spanat pa ett par byraer som skulle passa jattebra. Da kan H ha sina klader och annat tjafs pa sitt rum och jag far mer plats i min garderob, som egentligen skulle behova vara dubbelt sa stor. Urk! Jag tankte mig tva stycken Malm byraer. Dem ar ganska billiga dessutom. Nar H's rum ar helt fardigt lovar jag att lagga upp lite bilder har.


MALM Byrå med 3 lådor


Bild Ikea




Av S - 13 april 2010 11:41

Nu var det valdigt lange sedan jag skrev nagot. Det har varit sa mycket annat... Fint vader, tradgards fix och roadtrips.


Idag har jag iallafall fyndat pa blocket. En cykelsitts till H, som vi ska anvanda i sommar pa semestern. Sa bra! Endast 60 kr betalade jag for den fin fina cykelsittsen. Nu ska jag bara hitta en hjalm ocksa. Det verkar vara lite knivigare till ett sant litet huvud. Vill inte kopa en begagnad, for man vet ju inte vad den varit med om innan (!). Men dem verkar inte salja till sa sma barn som H har. Har forsokt hitta en online. Bara att leta vidare.


Av S - 8 april 2010 20:56

Imorse var vi uppe med tuppen minsann. Foljde E till jobbet - en timmes rask prommenad. Harligt varvader! H var ocksa pa glatt humor. Babblade och skrattade hela tiden. Urgulligt! Blev faltiskt lite svettig efter var tur, en snabbdusch o nya klader. Lekte lite med H pa golvet. Tror att han ar pa gang att borja krypa. Han hasar sig, fast baklanges. Jag kanske ska vara glad for det. Kanske fortidigt for "jagis" hahahaha... 


Akte in till stan efter lunch med min symaskin. Lamnade in den pa affaren dar vi kopte den. Killen i butiken sa att jag kunde komma tillbaka pa eftermiddagen. Jag fragade vad det skulle kosta, men han sa att vi far se...

Gulp! Hatar sana svar. Det gor mig riktigt nervos faktiskt. Kostar det 50kr eller 500kr? Hur som... nar jag kom tillbaka visade han vad som var trasigt o jag kan hamta symaskinen nasta vecka. Fragade igen om priset, men han visste inte an. Suck! Jaja, inget att gora.


Efter en dag i stan blir man bade hungrig och trott. Forst lite mat till H och sen var det min tur. Kottfarspaj och sallad. Busade med H. Helt otroligt vilket bra humor han har varit pa hela dagen. Fixade badvatten o gjorde ordning H. Han plaskade o sprattlade. Han har aldrig varit sa forut. Skoj! Han somnade innan sin grot, men tror att han var proppmatt efter middagen. Nu sover han sa sott. Jag kollar pa American Idol o zappar mellan Flushed away och CSI. Blir nog tidig kvall for mig ocksa. E kommer hem sent o det ar ingen ide att sitta o vanta.





Ovido - Quiz & Flashcards