Alla inlägg under februari 2011

Av S - 22 februari 2011 12:55

Jaha, da ar jag i v 33. Det borjar narma sig som sagt. I morgon har jag besokstid hos barmorskan. Jag hoppas verkligen att alla varden ar bra och bebisen ligger nerat med huvet och inte kommer att vanda sig.Jag kanner mig fortfarande valdigt liten, men jag antar att det kommer att andras ratt snart.


I vecka 33 är medelkroppslängden 45 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2200 gr. Huvudets omkrets är 31 cm.

Huden har ett tjockt lager fosterfett, vernix, som skyddar mot fostervattnet.

Barnets alla sinnen fungerar nu sedan någon vecka tillbaka. Ibland kan du få uppleva att barnet hickar, du känner ett litet tickande i magen. Visste du att ditt barn som fått en speciell berättelse läst för sig i magen kan skilja den berättelsen från andra berättelser när de sedan är födda.

Av S - 22 februari 2011 12:46

Kollade lite pa HM's hemsida idag. Det kommer sa mycket fina klader i var - I can't wait! HM's conscious collection ar rent av lovely. Jag vill ha allt! Har ar nagra av mina favoriter. Ljuvliga!





Av S - 22 februari 2011 12:34

Sent i gar kvall kom min efterlangtade familj hem.H sov,sa honom la jag direkt i sang. Satt uppe en stund med E som medans han at lite, tydligen behovde prata av sig lite. Han var jatteupprord efter helgen med sina foraldrar. Konstigt att det alltid ska vara likadant. Hans mamma bara brakar, sager och gor konstiga saker. Nu hade tydligen varit tjafs varje dag. Gissa om jag ar glad att jag stannade hemma. 

Av S - 20 februari 2011 13:10

Mitt i all rora har jag gjort nagra olika storkok till H. Matlador till dagis. Konstigt va?! Har maste man ta med sig sin egen mat, mellanmal och frukt. Jag har borjat att sa smatt vanja mig vid att slapa dit mat, men saklart skulle jag ju foredra att slippa. Ungen kan ju inte ga hungrig... Sa idag kokas chilli con carne, pasta con broccoli och pollo e verdure (kyckling m gronsaker. Strax ska jag forbereda lite lunch till mig sjalv ocksa. Himla produktiv dag - nojd!

Av S - 20 februari 2011 09:24

I helgen ar jag ensam hemma. Familjen har dragit till Italien. Och jag kan vila upp mig lite. Egentligen har jag inte alls tid att vila. Nix, jag rojer, stadar ur gamla klader o prylar, tar fram bebiskladerna och forbereder Skont att fa vara ensam da, men E ringer stup i kvarten for att fraga saker sa jag hinner knappt kanna av att jag ar ensam. Jag har hunnit med en hel del faktiskt och huset ser ut som, ja ett bombnedslag kan man saga. Stada undan och gora fint far vanta tills imorgon. Nu ska jag fixa lite frukost, sen blir det en promennad med Maja. Later!

Av S - 10 februari 2011 13:28

Oj, vad spannande. For nagra minuter sedan kom ett jattestort paket levererat vid dorren. Pa boxen stor det med stora bokstaver - Baby not included. Vilken humor! Jag gjorde ett klipp och klickade hem en....



Just det en Phil & Teds dubbelvagn. Till superbra pris med alla tillbehor inbakade i priset. Sa igar var en toppendag och idag med eftersom dem levererade den sa snabbt. Nu ska jag borja monteringen, sa kanske vi gar ut och provkor den lite senare.

Av S - 10 februari 2011 11:30

Sag dessa lackra tekoppar pa Amazon.com. Ar dem inte tuffa? Skojigt med en liten overraskning i koppen eller ar det kanske lite laskiga? Jag gillar dem skarpt iallafall. En superbra present dessutom. Dem blir dina med ett klick!


Av S - 10 februari 2011 11:03

Nu har jag varit borta riktigt lange. Jag och H har varit i Sverige. Och nu ar vi hemkomna och jag ar trottare an nagonsin. Det tar minsann pa krafterna att resa. H har dessutom varit helvild hela Sverige vistelsen. Tror att han har saknat dagis.

Dar ar han idag. Gissa om barnen blev glada att se honom. Flera stycken rusade fram for att krama om honom nar vi anlande. Jattegulligt! Nu har jag lite att fixa med. Packa upp, stoka undan, tvatta och om jag hinner ska jag nog forsoka att mala bradorna till skotbordet, sa att det blir klart nagon gang. See you's later!

Ovido - Quiz & Flashcards