Alla inlägg under oktober 2010

Av S - 27 oktober 2010 10:48

Livet kan verkligen vara orattvist mot vissa av oss. Min kompis systers son, Holger, han blir 3 ar nu i april. Han har cancer. Och han har varit sjuk i, jag tror det ar 1,5 ar nu. Hans mamma Maria har startat en blogg dar hon skriver hur det gar for Holger med behandlingar, provtagningar och lite allt mojligt. Nu orkar jag inte lasa bloggen sa jatteofta eftersom jag blir sa himla ledsen varje gang. Verkligen illa berord. Varfor ska han vara sjuk? Han ar ju sa liten, stackarn. Har kan man iaf lasa i bloggen om  Lillpatronen Holger.

Av S - 27 oktober 2010 10:44

I mandags var det rod dag har. Det var verkligen skont med langhelg vill jag lova. Vi hann gora mycket saker vill jag lova. Nu ser var lagenhet ut som ett riktigt hem!

Av S - 23 oktober 2010 12:17

Igar kvall akte vi ater till Ikea. Listan vi hade var in sa lang, men innan hunnit till kassan hade blivit endel. Ar det inte alltid sa?! Att det blir mer an vad man hade tankt sig.Det blev faktiskt sa mycket att vi var tvugna att att fa det levererat. Ikea grejorna borde komma nar som helst faktiskt. Roligt! Da blir det till att skruva igen. Undrar om vi nagonsin kommer att bli fardiga har hemma? Sa snart det kanns ok, ska jag nog lagga upp nagra bilder.





Av S - 21 oktober 2010 12:05

Pa fredag ska vi till Ikea igen. Jag har en ny lista. I vanliga fall ALSKAR jag att aka till Ikea, men jag maste erkanna att jag ar lite smatt uttrakad av att aka dit. vi har varit dar sa mycket pa sista tiden. Kanske ar det sallskapet hohoho. E rusar alltid genom varuhuset, speciellt delen med dekoration, dar han vet att jag vill ta det lugnt. Vi far se om det gar battre denhar gangen....

Av S - 21 oktober 2010 11:52

Det gar ju helt enkelt stralande med att ha H pa dagis. Han verkar trivas bra. Igar var han dar nastan hela dagen. Han hade till och med sovit lite efter lunch. Froknarna ar ocksa nojda och glada att H ar en san snall liten kille som nastan aldrig grater. Det hade ju varit jobbigt med en liten grin-olle eller hur!? Det enda som ar lite besvarligt ar nar jag hamtar honom. Han blir sa glad och springer fram och kramar mig. Sen vagrar han slappa och blir jatte jatte ledsen nar jag forsoker komma loss. Igar fallde jag faktiskt en liten tar. Kanske ar det hormonerna som paverkar mig ocksa, who knows?


Efter att jag lamnat H gick jag och simma. Det var lange sedan. Skont. Jag simmade 14 langder, inte sa mycket, men som sagt det var lange sedan. Nu ar jag hemma och har manga saker som ska fixas. I stallet sitter jag i soffan med datorn i knat och en pase Bacon Fries bredvid mig. Inte utan att fa daligt samvete... Later!

Av S - 19 oktober 2010 14:33

Nyss hemkommen fran NYC. Det var UNDERBART!! Allt! Flygresan gick jattebra verkligen. Jag var lite orolig innan. Det ar ju valdigt manga timmar att sitta stilla for en liten ettaring som nyss lart sig att ga. Inga problem alls. Han sov 4 timmar av sju. Inte illa pinkat for en trahast, eller hur!? Taget fran New Wark flygplats till NYC gick hur smidigt som helst. Och lagenheten lag sa himla bra till, pa 32 gatan. Inte kande vi av jetlag sa mycket heller.


Vi han dessutom med att gora massa olika saker. Alla "maste" sevardigheter (inkl ground Zero, som inte ar mycket att se by the way. Ger bara obehag. Nu ar det ju en byggplats.), vi spenderade mycket tid i Central Parks lekplatser och pa Zoo for H's skull, shopping hann vi saklart ocksa med. Det blev mest shoppat till E och H. Jag hade ingen storre lust att handla till mig sjalv eftersom jag snart kommer att ha stor gravidmage. Till H blev det mycket fran RL, Levis, Coverse och Hilfiger. Konstigt, i vanliga fall ar jag inte speciellt mycket for markesklader till barn. Det bara blev sa nu. Kanske for att det var typ "vanliga" priser pa kladerna. Till mig sjalv blev det massa kramer och make up, 2 par seven jeans (dyrt!) och ett par toppar och ett par skor. Helnojd!


Nu haller jag pa att laga matlador till H, som borjat dagis (igar). Och har ar det sa att man tar med sig egen mat - jobbigt! Tror att det kan vara av forsakrings skal helt enkelt. Har ar ju lite som US. Att folk och foretag blir stamda for bagateller och inget. Nu maste jag kila. Vi hors!


Av S - 6 oktober 2010 17:57

Vi flyttade i helgen som var till varan underbara lagenhet. Inte klokt vad grejor vi har. Haller pa att fylla varje tom yta med brate. Har hunnit roja undan hyfsat mycket idag. I kvall har vi middagsgaster mitt upp i roran. Det ska nog ga bra. Jag hann forbereda ganska mycket i formiddags som tur var. Nu ar det middags dax for H. Bast att ge honom den innan han blir arrrg.

Av S - 1 oktober 2010 18:10

I dag var vi pa Ikea 6 timmar. Ar helt slut nu faktiskt. Tyvarr blir det ingen vila. Ingen rast ingen ro. Vi har precis fatt nycklarna till nya lagenheten.Darfor har vi varit pa Ikea, for att kopa mobler dit. Det blev endel vill jag lova. Tva soffor, tva fotoljer, matbord + sex stolar, en sang, byraer, speglar, pallar, mattor och gud vet allt. Och da maste vi anda atervanda om en vecka och handla mer hehehe. Ikea gillar nog oss ;) Ikvall ska vi borja monteringen pa en del smasaker vi tog med oss hem. Imorgon levererar Ikea alla stora saker vi inte kunde fa med oss i bilen. Vi kanske borde be nagra vanner om hjalp?

Ovido - Quiz & Flashcards