Alla inlägg under augusti 2009

Av S - 31 augusti 2009 20:33

Jaha, da var baby H registrerad. Konstigt att det fortfarande maste goras "manuellt". Satt pa ett snuskigt kontor med min fem dagar gamla bebis for att fylla i nagra papper. I Sverige sker allt sant dar atomatiskt. Sjukhuset skoter om att meddela skatteverket. Har ligger dem fortfarande langt efter.

Av S - 30 augusti 2009 16:38

Wow, annu en natt med minimal somn. Dem sager att man ska passa pa att sova nar bebisen sover, men det ar ju totalt omojligt. Hur hinner folk det? Vi hinner knappt gora nat mellan matningarna. Jag hoppas verkligen att det bara ar en kort period det ar sa har.


Har bebis H i knat nu och en svartsjuk hund stirrandes. Ska kramas lite med henne senare.

Av S - 29 augusti 2009 20:02

Som ni markt var det nagra dagar sedan jag skrev nat. Ni kanske undrar varfor eller sa har ni redan listat ut det.


Hector ar antligen fodd! Han kom i Onsdags formiddag. Hur sot som helst, det ar nog ganska ovanligt att nyblivna mammor sager annat. Allt har gatt jattebra. Nu ar vi hemma och i lugn och ro ska vi nu lara kanna de har lilla livet. Hector verkar bara ha ett fatal intressen just nu - ata, sova och skrika.


Nu ar det dax med matning. Ja inte mig, men Hector forstas;)

Av S - 25 augusti 2009 16:10

Nu har jag haft lite sma vark i over ett dygn. Ska  det vara sa har? Varfor hander inget? Jobbigt att bara ga och vanta. Vagar inte sticka ivag pa nagon langre promenad med Maja heller, ifall att det skulle handa. Forsoker allafall vila sa mycket som mojligt. Vilket jag verkar behova, har nog sovit mest hela dagen och Maja med.

Av S - 25 augusti 2009 11:39

Surfade runt och hittade massa fint fran Odd Molly. Skulle vilja ha allt i deras nya kollektion. Fiiiina grejor!!

Av S - 24 augusti 2009 14:26

Det blev inga bullar den har gangen heller. Degen jaste inte. Jag fattar inte vad jag gor for fel. Titta har ur den ser ut efter ca 40 minuter. Sorgligt! Nu har jag nypit lite i den ocksa, men nix, den ar dod. 

Av S - 24 augusti 2009 13:45

Nu har jag fatt for mig att jag ska baka kanelbullar. Har provat ett par ganger tidigare, men resultatet har inte blivit bra alls. Eftersom jag bor utomlands sa blir det torrjast jag maste anvanda. Har forsokt att hitta farsk jast, men det ar ju totalt omojligt. Vi far se hur det gar... problemet ar att, tror jag allafall, vatskan ar for kall sa att degen inte jaser. Nu jaklar ska jag dra pa varmen lite till... Hall tummarna nu , please!


Onskar att resultatet blir sa har fint!

Av S - 24 augusti 2009 13:08

Har aldrig kant mig sa popular som nu. Mobilen gar pa hogvarv, sms och samtal om vartannat. Alla vill veta om det hant nat an, fast dem vagar inte fraga rak ut. Dem undrar vad jag ska gora idag osv. Dem ar for roliga. Fast jag vet sjalv hur nyfiken jag ar nar nagon av mina vanner ar gravida pa sluttampen.

Skapa flashcards