Alla inlägg den 9 september 2009

Av S - 9 september 2009 18:22

Nu har vi, Maja, H och jag varit ute i den friska luften pa en lang harlig promenad. Valbehovligt maste jag saga. Vi har suttit inne och ruttnat nastan hela dagen. Vi skams! Mar mycket battre nu. Full av energi.


Har precis stoppat in en hel bamse kyckling i ugnen. Det skulle kunna vara en kalkon, sa stor ar den. Kommer nog ta ett par timmar innan den ar fardig. Eftersom jag kanner mig lite huslig idag ska jag passa pa att baka en rabarberpaj ocksa. Sag ett nice recept pa arla. Jag gillar verkligen den sajten.  


http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=20963



Rabarberpaj


Av S - 9 september 2009 11:42

Efter en ganska tuff natt vaknade vi (sent) utvilade, trots att lill skoldpaddan hallit oss vakna pga hans magont. Tror iallafall att det var det som var felet. Inte sa himla latt att veta med bebisar, men han pruttade valdigt mycket, sa jag antog att det var det. Har traningsvark i benen efter att burit runt H storre delar av natten. Passade pa att gora lite benovningar som utfall + annat. Nat ska man val fa ut av det tycker jag.


Jag kan inte forsta hur E kan vara sa trott, han sov ju HELA natten. Den enda uppgift han hade var att flaskmata kl 6, vilket han inte lyckades med. Vi vaknade kl 8. Jag blev lite stressad over att H missat en matning. Man maste vacka bebis om han inte vaknar sjalvmant. Ganska viktigt, eftersom han har gulsot. Mata ofta ofta, har dem sagt at mig. H fick dubbel matning. Nu ligger han och ser ganska sa matt ut ( snarare drucken med ett flin).


Frukost till hela familjen - ja, Maja ocksa. Sen en liten promenad for att hamta bilen. NCT besiktning imorgon. Den maste ga igenom! Mekanikern verkar vara en idiot! Typiskt i det har landet. Dyrt med all sorts service och det ar bara skit man far for pengarna. E stannade i verkstan och vi andra gick hem. Jag undrar hur det gick.

Ovido - Quiz & Flashcards