Alla inlägg under januari 2011

Av S - 25 januari 2011 11:44

Oj, imorse vaknade vi sent. Smatt panikslagen slog jag upp mina bla kl 8.20.Vacka, vacka familjen, fixa frukost, mata hunden, pakladning och sen rusade vi ivag till dagis. Puh! Nu sitter jag har med en kopp te och tar det lugnt. Kollar med ena ogat pa Rum för en stjärna. Thomas & Simon ar ju helt underbara. Onskar att de kunde komma hem till mig och styra upp lite ;)


Av S - 24 januari 2011 11:37

E kom hem fran San Fransisco i lordags eftermiddag. Da hade han med sig nagot fint, serru. Jojo, en sprillans ny kamera. Hurra! Det var jag verkligen i behov utan. Underbara Sony Cybershot DSC-WX5. Nu ska jag bara lara mig alla funktioner...


http://www.photokina-show.com/news_images/00650_sony-cybershot-dsc-wx5.jpg

Av S - 24 januari 2011 11:21

Jag passade pa att mala 6 st ramar till de fina vykorten fran Darling Clementine.Jag har sakert haft bade vykort och ramar i snart ett ar, men inte blivit fardeig till att gora iordning dem. Nu ar de klara! Jattefina tavlor blev det, som ska hanga i H's rum. Tokgulliga tycker jag.


  

Av S - 24 januari 2011 11:13

Jag har antligen satt igang att fixa skotbordet Snigel fran IKEA. I forra veckan sa tog jag isar bordet och malade det vitt. Det ar mycket finare i vitt, utan tvivel. Det anda dumma var att jag maste nog mala det igen med en lackfarg, for jag tror inte att det kommer att halla sa himla lange annars. Och hahaha det var faktiskt ursvart att satta ihop skotbordet igen efter att jag malat det. Till helgen blir det IKEA dar vi ska kopa lador och tradback till skotbordet. Massa annat kommer det forstas ocksa att bli :) I love IKEA!


  

Av S - 17 januari 2011 17:25

Jag tycker att det kan vara lite halvknepigt att laga middag speciellt nar H ska ata samma mat som mig (oss). Har provat typ fiskpinnar, korvstroganoff, pytt i panna och pannkaka. Sant som jag sjalv at nar jag var liten, men smaken ar olika. H ar inte alls lika fortjust i dessa ratter tyvarr. I dag ska vi prova potaisbullar :) Hoppas att han gillar det! Smarrigt, eller hur?!



Av S - 13 januari 2011 13:22

Ventilation, det har vi knappt.Kondens pa fonstrena har vi dagligen. Sedan har vi tydligen en vattenskada i ett av sovrummen. Man blir sa arg! Kollade just pa fuskbyggarna. Vi ar i en liknande situation. Just nu haller vi pa att forsoka fa felen fixade av byggforetaget. Det ar ju inte helt latt. Sa nu star ett rum helt tomt. Vi kan inte ens forvara grejer utan att de borjar att vaxa "mossa" pa dem. Hela familjen sover i ett och samma rum. Trangt o jobbigt minst sagt. Idag ska iallafall nagra gubbar komma och kolla, sa peppar peppar att det borjar handa nagot.

Av S - 13 januari 2011 13:00

Antligen har den kommit! Och den ar jattefin. En tuff Lego forvaring lada. Jag klickade hem min fran Amazon.co.uk och ar minst sagt supernojd.


Av S - 7 januari 2011 12:22

Nu ar jag arg och riktigt besviken. Babyliften till varan (extra) vagn har fatt en vatten skada. Jag har ju varit sa forsiktig med den och till och med forvarat den i lagenheten istallet for foradet. Nu har jag kampat hela formiddagen med olika flackborttagningsmedel pa flackarna, som inte gar bort. Vi skulle ju salja den vagnen nu, men vem vill kopa en vagn med mogelflackar?! INGEN! Fy vad trakigt!


 


Sa har ser den iallafall ut, varan Chicco Trio4U. Helt suveran som extravagn eller att ga med i stan eftersom den ar sa liten och natt. Annars har vi Brio Happy som vardagsvagn och den ar jattejatte bra, men den ska jag ocksa salja nu.


Vi har bestamt oss for vilken vagn vi ska kopa istallet - Det blir en Ted & Phils Explorer med double kit, som jag hoppas att vi blir nojda med. Jag har tidigare varit lite emot trehjulingar for dem har inte verkat sa stadiga tycker jag. Nu har jag varit och provkort nagra sa hoppas verkligen att det ar vagnen for oss.


Pa den nya Explorer modellen ar det plast framtill pa fotstodet sa att det ar latt att halla den ren och fin.


  

Ovido - Quiz & Flashcards