Alla inlägg under oktober 2009

Av S - 18 oktober 2009 12:54

Igar akte vi runt pa biljakt. Alltsa, E vill kopa en ny bil. Sen vi fick barn tycker han inte att det ar lika roligt med Ducatin langre, sa den ska han salja. Da maste han ju skaffa en ny leksak, som inte kanns lika "farlig". 


Jaguar XK Series ANY (1980-) (2002)

Sa har ser den nya leksaken ut. En jaguar!!!


Senare pa eftermiddagen hade vi besok av franska ligan. Xavier, Carol, Adrienne + Fergal och Dermot (som inte ar franska alls). Vi bjod pa afternoon tea, muffins, kakor och strudel. Trevligt! Paket fick han ocksa. Klossar, badleksaker och gossedjur.











Av S - 16 oktober 2009 10:40

Hejsan och godmorgon, vi har varit uppe storre delen av natten, eftersom lilleman inte velat sova. Tror att han kanske fick sova lite for mycket igar. Att det var darfor han var uppe och partajade hela natten. Nu sover han djupt (morrr) och verkar inte vakna av nat.Jag ar ocksa trott, men har lite att fixa med, sa sova blir i ett annat liv.


Eftersom det fortfarande ar relativt tidigt har tankte jag ta bussen in till city och hitta det dar forbaskade gipset. Kanske blir det lite annan shopping ocksa :)  




Av S - 15 oktober 2009 13:37

Det har gick ju inte bra alls. Besviken nu. Blev inget bra alls. Himla fotavtryck! Trolldegen blev alldeles for hard, sen alldeles for mjuk. Och att trycka H's sma fotter var ju lattare sagt an gjort. Det blev pannkaka! Fick till ett som var ok, men nar jag oppnade gipspasen ar pulvret tegelrott. Jag ger upp!!!! Haa, det blir att kopa nytt. Gjorde slut pa allt salt gjorde jag ocksa.


Hade velat haft dem sa har fina.

Av S - 14 oktober 2009 18:18

Det var inget kul alls idag. Tog superlang tid att ga till Claire Hall och nar vi val var framme borjade H tokskrika. Visste inte vad jag skulle gora. Jag rusade till familjerummet, bytte bloja och... naha, det var inte vad han ville. Av med ytterkladerna da. Nix inte det heller. Hungrig? Naaa, man blir ju knapp alltsa! Tog ett tag innan han lugnade ner sig och jag vagade ga tillbaka till affaren. Lite grin och riktiga tarar. Jaha, bara en stund da? Funkade! Bebis uttrakad. Vilket sja!

Hittade tallrikarna i plast, roda fina. Pa hemvagen tog jag fel buss, sa jag blev alldeles vilse. Tog darfor annu langre tid att aka hem. Efter tva bussar senare antligen hemma. For trott for att gora nagra avtryck nu. Far vanta tills imorgon.


Dax att starta med middagen. I kvall blir det finfin organic chicken, couscous med tomat o selleri. Gott!

Hoppas bara att E behagar komma hem nagorlunda tidigt. 

Av S - 14 oktober 2009 12:02

I dag ska jag ta tag i det har med avtrycken. Maste slapa mig anda bort till Clare Hall for att kopa plast tallrikar. Suck! Tar sakert 1,5h att ta sig dit. Ska ta det lugnt nar jag val ar dar. Vi stressar alltid nar vi ar dar. Snabbt in, springer i gangarna ocksa hem igen. Och jag som alskar att storhandla. Det gor inte E!


Innan jag drar ivag ska jag amma H, som just nu sitter i mitt kna, rod i ansiktet.... nat ar pa gang och det luktar inte tarta. Ny bloja kanske? Bast att byta innan han vraaalar. 

Av S - 13 oktober 2009 18:03

Forst nar jag kom till ammningsgruppen var det bara tva mammor dar. Trist! Men sen borjade dem drosa in en efter en. Dem flesta dok upp runt 11:30. Lite sent tycker jag, eftersom dem stanger kl 12. Hursomhelst har jag en date pa torsdag, en mamma date. Ska traffa estoniska Laura och hennes Lukas. Hon verkar verkligen trevlig. Jag ser fram emot det.


Nu maste jag gora mig iordning, for att Josè och Maribel kommer kl 18. Dem aker hem till Madrid imorgon och dem ville sa garna traffa H innan dem aker. Jag ser hemsk ut, sa nu blir det piff!

Av S - 13 oktober 2009 11:14

Nu ar det tisdag igen och jag haller pa att gora mig iordning for att ga till ammningsgruppen med H. Forra veckan var ju min mamma med och da ville jag inte stanna kvar och dricka kaffe och prata som jag brukar. Idag stannar jag nog en stund efter att H har vagts och kollats. Hoppas nagon av de spanska tjejerna ar dar.

Av S - 12 oktober 2009 13:23

I lordags blev det antligen av - att fixa passfoto at H. Det var lite meck, men efter sadar 10 foton lyckades tjejen till slut fa till ett nagorlunda fint foto. Jattebra! Nu kan jag checka av en grej pa listan.

Ovido - Quiz & Flashcards