Alla inlägg under november 2009

Av S - 20 november 2009 12:33




Vill du också vara med tävla?
Gå i sånna fall in på Lillmian´s blogg!
Tävlingen pågår till den 29 november.

Av S - 19 november 2009 11:52

Jag har kant mig sa himla pysslig dem senaste dagarna. Visste inte vad jag skulle gora av min kreativitet. Kom pa det till slut. Mala tavlor till H's rum. Nu blev det inte mala utan jag kopte kritor, sa jag har nu pa morgonen ritat nagra djur, som jag sedan klippt ut och klistrat pa svart papp. Fiiiint! Ser lite val mycket hemmagjort ut kanske, men charmigt. Ar super nojd!

Av S - 17 november 2009 17:50

Nu ar vi ensamma. E ar pa konferens med jobbet och kommer tillbaka pa torsdag kvall.  Lite laskigt pa natterna, men annars gar det bra.For att inte glomma min stora stygga vakthund hahaha. Hon skit radd for allt!


Imorse var vi pa ammningsgruppen. Tok fullt med folk. Stolarna rackte inte. Barnmorskan fragade dessutom om jag var ny? Hon maste ju varit full eller nat. Eller sa var jag bara ovanligt snygg idag ;) Jag stannade inte sa lange idag. Laura var inte dar, sa det var inget kul. Gick hem och hamtade maja, sa gick vi pa prommenad.


Efter lunch var jag helt slut. Tog med mig H upp for att vila, men han ville leka. Laste en prasselbok for honom som han tyckte var kul. Hade sa svart att halla mig vaken. Efter att han sugit pa boken och sina hander ett tag slumrade han till och jag med. Och nu sitter vi har och funderar - vad blir det for middag? Chips? Na, nar man ammar maste man ju ata ordentligt, sa det ar nog bast jag svanger ihop nat innan jag gar pa chips pasen.



Av S - 16 november 2009 13:53

Igar gjorde vi lite av varje. Vi borjade dagen med en harligt lang prommenad i solen. Vi var sakert ute i tva timmar. Jag ar fortfarande forvanad att E foljde med ut. Han brukar se det som ett straff annars. Att skicka ut honom med hunden ar nast intill omojligt.


Innan lunch akte v for att kopa lite grejor till nya bilen. E vill vara lite av en handyman nu, men det kommer han nog aldrig att bli pariktigt. Jag later honom hallas dock, aven om det tar mycket av min tid eftersom jag hela tiden maste hjalpa honom. Jag storstadade huset nar han var ute o grejade med bilen.


Middags gast hade vi minsann igar. Ale hade slitit sig fran kameran och tagit sig ut i fororten. Han hade sjalvklart med sig present till H. Ett par coola basket dojjor fran Benetton.



p7190076web.jpg


Av S - 14 november 2009 16:33

Idag har jag borjat att skriva och klistra in lite bilder i babyboken. Verkligen en jattefin present som jag fick av min mamma. Hon gav mig forst en pa svenska med bilder av Elsa Beskov. Den var ocksa fin, men nar hon sag den har tog hon tillbaka den andra for hon gillade den har battre. Jag gillar den ocksa. Den har massa rolig text som man ska fylla i. Roligt for bebisen att lasa nar den vuxit upp. Jag skriver pa engelska sa att E ska forsta ocksa.



My Life as a Baby: Boy Version: A Five Year Record (Baby Love Record Book RB003): 1

Av S - 13 november 2009 10:58

Antligen helg! Aven om jag ar hemma varje dag, sa kanns det anda att det ar helg. E ar hemma. Vi har oftast ett spackat schema. Klart I like the weekends! I kvall blir det mys-fredag. E har lovat att komma hem tidigt. Ska gora nagot gott till middag och kanske en tarta. Hyra en film blir det absolut. Och det ar nog bast jag pumpar lite mjolk ocksa. Da kan jag kanske dricka ett glas vino ;) Harligt med helg!


Av S - 12 november 2009 18:01

Regnet har bara ost ner hela dagen. Inget kul. Har varit en stanna-inne-och-fixa-dag idag.  Plockade undan alla gravidklader. Har forbjudit mig sjalv att anvanda dem. Dem ar ju stora och mysiga. Skaver inte alls.. Knappte kort pa vara motorcykel klader. Efter att jag tagit en bild pa min hjalm - tappar jag den i stengolvet, sa att en stor bit lossnar. SNACKA OM OTUR. Det kan man kalla soppa. Den ar bara anvand 4 ganger och var svindyr. Nu far jag knappast mer an en femhundring for den :( Surt sa raven...

Av S - 11 november 2009 15:36

Nu hoppas jag att Weleda ska fixa H's torra och kansliga hy. Det kanns som vi provat ALLT, men han ar lika torr anda. Jag har hort att det ska vara bra produkter. Lite halvdyr var dem ocksa. Hall tummarna nu.


Calendula Wind and Weather CrCalendula Body Lotion

Ovido - Quiz & Flashcards