Alla inlägg den 4 november 2009

Av S - 4 november 2009 17:58

Vi tog bussen in till stan idag. Pa vag in borjade det saklart regna :( Jag hade H i baby bjornen, inte roligt. Inget paraply hade jag heller. Nar vi klev av bussen gick jag raka vagen in i en butik, stod dar och vantade tills det slutade nagot sa nar. Onodigt om H skulle bli blot.


Forsokte verkligen att utratta mina arrenden snabbt, ifall att det skulle borja tokregna igen. Jag mer eller mindre smasprang mellan affarerna. H sov. Kunde checka av nastan hela listan. Vantar fick jag tyvarr inte tag pa. Kollade i och for sig bara pa Zara och H&M. Slutsalt pa bada stallena. Kan inte latabli att vara lite sur pa E's mamma (sa j-vla dumm!) . Jag tror att jag fatt, inte mindre an 5 uppsattningar mossa, vantar + halsduk. Provade dem pa H igar kvall. Samtliga i storlek 74/80. Sa dem kommer alltsa passa i april! Bra jobbat!


En gammal chef jag hade i Jakobsberg sa en gang till en av mina kollegor att "man maste anvanda hjarnan varje dag". Mycket klok kvinna! Fast man far nog inte saga sant till sina anstallda aven om man tycker sa. Eller allafall uttrycka sig lite finare.  Kort sagt, E's mamma har missat att anvanda sin hjarna nar hon shoppat loss at H.


Lill pojken ar alltsa vantlos. Han far anvand sina mittens nagon dag till. Hoppas bara det inte blir kallare.

Av S - 4 november 2009 17:24

I morse vaknade jag strax efter kl 7, det var fortfarande morkt ute och huset var alldeles tyst. Jag var tvungen att ga ner for att kolla om E satt vid frukost bordet eller vad? Nix, ingen i koket. Tittade ut genom fonstret, bilen var borta. Da har han alltsa akt till jobbet fore kl 7. Galet!


Vi klev iallafall upp, kladde oss, at frukost och gick ut. En rask 1 timmes prommenad. Har borjat bli riktigt kallt nu. Speciellt pa mornar och kvallar. Nar man gar fort blir man ju varm, annars hade det inte varit nagot skont alls. Jag har borjat kla H varmare nu. Lager pa lager, sa att det ar latt att ta av ifall han skulle fa for varmt. Idag fick han inviga fleece overallen fran Ahlens. Den ar lagom varm just nu. Sen nar det blir kallare blir det tackoverall och akpase som galler.


Parvel fleece overall 179;- fran Ahlens.

Ovido - Quiz & Flashcards