Alla inlägg den 16 november 2010

Av S - 16 november 2010 19:18

Att det ska vara sa svart att enas om ett namn till nya bebisen. Attans! Vi diskuterar namn varje kvall utan att komma fram till nagot. Vi har sakert gatt igenom alla namn i hela varlden utan att hitta ett som vi bada gillar. Om vi far en tjej her vi bestamt oss, i alla fall tilltalsnamn. Pojknamn = krig. Jag foredrar svensk-klingande namn. Det maste ju dessutom vara ett namn som funkar utomlands och framfor allt i Italien.


Jag ar inte sa mycket for italienska namn. Jag tycker att Francesco, Antonio, Marco, Roberto och Riccardo ar supertrista. Skulle lata konstigt att hora mina foraldrar saga namnen. Det finns ett fatal gamla italienska som ar ok, som typ Aldo, Fausto, Elmo, Duccio, Urano. Men dem tycker italienarna sjalva ar for omoderna. Sakert darfor dem har 5 Francesco eller Tommaso i samma skolklass. Trist tycker jag. I min hogstadieklass var vi 4 Sara. Hur kul var det?! Inget vidare vill jag lova. Jag tilltalas efternamnet fortfarande av mina kompisar.


Vi hade i och forsig samma problem forra gangen och da loste det sig ju tillslut. Det var da bra nara att pojken blev namnlos. Nu har jag borjat en ful-taktik - jag kallar magen for Vilgot och hoppas pa att E ska vanja sig vid namnet och slutligen ge med sig.


Har ar min lista pa pojknamn jag gillar:

 1. Vilgot

 2. Vilhelm

 3. Alfred

 4. Algot

 5. Milton

 6. Ellison (som kan passa lika bra pa en tjej faktiskt)

 7. Elmer

 8. Alve

 9. Edvin

10. Frans/Frank 


Skulle behova tips pa bra killnamn. Har ni nagra forslag? Vad heter era sma killar? Hu bestamde ni er? Ar det lotta ett namn ur en burk som galler? Det ar ju totalt omojligt att det inte finns ett namn som vi bada gillar. HJALP!

Av S - 16 november 2010 12:09

Hurrni, den har ar val underbar. Man blir sa glad av den, eller hur?


Fran the daily what

Ovido - Quiz & Flashcards