Alla inlägg under augusti 2009

Av S - 19 augusti 2009 10:45

Herregud... E ringde nyss. De senaste dagarna har folk insjuknat i svininfluensa pa E's kontor. Sa han mer eller mindre tvingade mig att ringa till min GP. Dr. Ross var inte dar som tur var, men jag pratade med en av skoterskorna och forklarade att jag bara har 10 dagar kvar till mitt D date och att E ar valdigt orolig. Hon trodde nog inte att det var nagon fara, men att vi ska undvika narkontakt for tillfallet och vara noga med hygien. Ringde tillbaka till E. Han verkade nastan besviken.Man ska inte oroa sig sa mycket. Mer troligt att bli pa kord an att fa svininfluensa.  

Av S - 19 augusti 2009 08:53

Jag kanner mig sa arg och irriterad idag. Man kan ju inte vara pa topp jamt. Arg pa E for att han inte engagerar sig i allt jobbigt pappers tjafs som maste fixas till bebisen. Registrering, birth certificate, samordningsnummer och pass. Det ar en jungel. Undrar om man kan ha tre nationaliteter? Bebisen kommer att fa minst tva, men ett tredje vore ju lite coolt. Stokigt ocksa forstas.


Fick paket fran mamma nu pa morgonen. Maja attackerade den stackars brevbararen. Eller hon sprang efter honom och skallde hysteriskt. Trodde nastan han skulle sparka till henne. Det hade han sakert om jag inte statt dar. Himla djurvanligt land jag lever i.

Hursomhelst... paketet, mamma skickade sa knasiga grejer. Servetter fran IKEA, nagra gamla handdukar, H&M katalog, ett konstigt badlakan, lite baby klader och sen skickade hon nagra bra grejer ocksa. Fick nappflaskor och en digital termometer. Men jag avskyr verkligen nar hon skickar massa tok. Typ for att fylla ut kartongen.


Man kan riktigt hora vilket crappy mod jag ar pa idag. Nu regnar det ocksa. Borde nog ga och lagga mig ett tag till.


Har ar nagra av grejerna mamma skickade ( ni far bara se de fina).

Av S - 18 augusti 2009 18:31

Oj, det har varit en lang dag. Det tog superlang tid pa sjukhuset. Manga nya som skulle skrivas in o da far vi andra vanta. Det ar rekordmanga som ar gravida i ar. Normalt brukar "mitt" maternity hospital ha mellan 5-6000 fodslar om aret, men i ar raknar dem med att det blir 9400 st. Vad kan man saga? Typiskt lagkojunktur!


Hade lite tur. Efter att jag checkat in och koat i 75 min, kom en till skoterska o lat mig o nagra till vaga in oss o lamna urinprov trots att vi var nastan sist. Sen var det bara att vanta igen. Efter ett tag horde jag mitt namn i hogtalaren. Wow, det var verkligen snabbt. Men nar jag kom in till lakar'n var det fel Sarah dem ropat ut. Meh! -I'll get your chart. -Say nothing, say nothing! Tjoho!! Dem lat mig ga fore. Jag borde kopa en lott.

Checkade ut snabbt och gick in till stan.


Blev ingen riktig shopping idag. Kopte nagra smagrejer bara. Till mig sjalv. Det blev tva par orhangen fran A/W och ett armband fran H&M. Lite Vitaminer pa Boots och lite kakor och triffles fran Marks & Sparks.

Av S - 18 augusti 2009 11:58

Da var jag antligen fardig att ta bussen in till stan. Har jagat reda pa varenda smapeng i huset.

Ska nog stanna lite i stan efter sjukhusbesoket. Kanske shoppar nat litet till bebisen. Det finns sa himla mycket fina babyklader o roliga saker. Jag har redan shoppat pa tok for mycket prylar, mest i neutrala farger som passar till bade pojke och flicka. Inte for att jag ar sa mycket – det ska vara rosa till tjejer o blatt till killar. Naa, jag tycker egentligen att man kan blanda lite hur som helst.  Nu tycker jag valdigt mycket om vitt, gratt och svart, sa det har val blivit mest dem fargerna. Later!

Av S - 18 augusti 2009 10:33

Ska ta med froken Maja pa en langprommenad innan jag aker in till stan. Vi har precis flyttat till ett parhus i fororten och jag stormtrivs verkligen. Vi har mycket mer plats nu. Stort kok, 3 sovrum med massa garderober, stor tradgard och mindre an 5 minuter ner till vattnet. Maja verkar ocksa trivas. Da blir man varm i hjartat, nar jycken mar bra. Det roliga med mopsar ar att dem har sa verkliga ansiktsuttryck. Dem flinar, ler, surar och kan se bade forvanade och forvantansfulla ut. For att inte tala om svansen... Jag tycker dem ar lite mer an bara hundar - kanske lite apa, hund och gremlin mix.

Av S - 18 augusti 2009 09:34

Det blir en massa spring till Sjukhus och GP sa har i slutet av graviditeten. I utlandet fungerar det inte alls som i Sverige, tyvarr. I dag ska jag till sjukhuset. Inget kul! Brukar i snitt ta ca 3 timmar. Man koar for att traffa doktorn i 5 min. Lojligt va?! Laddar vaskan med frukt o juice. Jag blir verkligen hungrig av att vanta.

Av S - 18 augusti 2009 09:15

Ar lite seg i dag. Har inte sovit nagot vidare inatt. Bara legat och stirrat, med moda vant pa mig, slumrat lite och alla dessa toabesok. Bebisen verkar anvanda min blasa som studsmatta. Som tur ar ar det inte lang tid kvar nu och jag far val se de somnlosa natterna som traning pa framtiden.

Av S - 17 augusti 2009 16:35

Oj, vad det ar varmt ute. Stralande sol och klarbla himmel. Vad kan man mer onska sig? Kom precis hem efter en laaang promenad med Maja. Jag var pa tok for varmt kladd och Maja med ;) En snabb dusch innan jag dimper ner i soffan med ett mellis.

Ovido - Quiz & Flashcards