Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av S - 20 augusti 2009 19:00

I dag har det varit ganska segt. Har varit ute och promenerat med Maja mest hela dagen. Har varit sa skont ute. Varmt och vindigt. 

Sen har jag val mest grejat har hemma. Tvattat, lagat mat, bytt sangklader och sant. Jag tycker det ar ganska skont att vara hemma o pyssla.


Nu ar det snart dax att starta med middagen. E kommer hem om ca 1 timme och det ar ju ganska trevligt om maten star pa bordet nar man kommer hem trott och hungrig efter en jobb dag. Ikvall blir det enchilada och sallad. "yummy, yummy, yummy, I got love in my tummy..."

Av S - 20 augusti 2009 11:32

Italiensk byrakrati.... blir man trott eller.. Man tycker ju att en ambassad borde veta om nya lagar och regler i europa, men icke. Italienska ambassaden i Stockholm har koll och ar hur bra som helst. Nastan allt finns att hitta pa deras hemsida. Maste vara att Sverige paverkar strulpellarna till det battre. Dessvarre funkar det inte har. Har sager dem att barn inte alls behover pass for att resa och mycket annat strunt. Tror inte det hjalper pa flygplatsen, nar jag hanvisar till ambassadens ord. Skulle tro att jag inte reser nagonstans utan ett pass. Vad gor man?


E ar lat som inte tar tag i det har. Det ar ju hans ambassad. Varfor ar italienarna sa omoderna och gammeldagsa? Kan inte forsta att dem ar sa framgangsrika inom mode och design, nar de ar sa trangsynta annars. Jag vill ju ha alla blanketter och vara klar over allt som maste goras innan bebisen ar har. Vi har 9 dagar pa oss alltsa. Good luck!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards