Alla inlägg under januari 2010

Av S - 19 januari 2010 12:16

Nu ar H hela 5 manader. Tycke han precis foddes. Tiden gar sa himla fort. I alla fall sa har han grymtat dem sista dagarna nar vi varit ute pa promenad. Han vill inte ligga ner langre. Han vill ju se vad som hander och sker runt omkring. Sa igar antligen bestamde jag mig for att nu ar det dax, att byta till sittvagn. Han var overlycklig igarkvall nar han fick provsitta. Skrattade o gurglade. Jag ville egentligen vanta till 6 manader, men jag vill inte att han ska vara ledsen varje gang vi gar ut. Han ser sa, sa liten o pluttig ut i vagnen nu. Vi har en Brio Happy. Jag ar helnojd med den, men tanker nog faktiskt salja den till varen och kopa en Phil & Ted eller iCandy.

Av S - 15 januari 2010 14:19

I dag, antligen, ringde James och sa att nan kommer for att titta pa tvattmaskinen. Shit! Den har alltsa varit knasig sen den 6:e jan. Inte tvattat sen dess... Hursomhelst han ska komma efter kl 14, men nar dem sager sa kan det lika garna vara kl 19. Jobbigt att masta sitta inne och vanta. Hoppas allafall den gar att fixa.

Av S - 15 januari 2010 14:02

Igar kopte jag en konstig frukt - pomelo. Sitter oc ater den nu faktiskt. Den ser ut som en enorm grapefrukt och smakar lite som en grapefrukt ocksa, fast sotare. Jag gillar sura o beska smaker, sa den har passar mig perfekt. Lite for stor att ata sjalv. Sparar nog andra halvan tills ikvall.


Av S - 14 januari 2010 17:10

Ikvall ar jag ensam hemma. Tja, nastan iallafall. Lille H ar ju har och Maja forstas. E skulle ivag pa nan jobbmiddag ikvall. Var ivag till affaren forut o handlade lite snacks till ikvall. Har ska frossas! Det har ska val racka hela kvallen forhoppningsvis ;)




  

           

Av S - 14 januari 2010 11:21

OMG vad veckorna gar fort. Redan torsdag! Tyckte det var mandag igar jag. Virrigt! Det blir kanske sa nar ens dagar ser mer eller mindre nastan lika dana ut. Det ar ju nastan samma historia varje dag. Skont!


Nu har jag bokat flygbiljett hem till Sverige. Sa i mars blir det flyga av igen. Hela tva veckor stannar jag denhar gangen. Kommer sakert fa hemlangtan. Forsta veckan ska jag bara agna mig at familjen sen far det bli lite hur som helst andra veckan. Traffa kompisar och sa. Ser verkligen fram emot att resa. I mars ar ju lilleman 6man dessutom och forhoppningsvis har han borjat ata mat da.


Nu ska jag skicka ivag nagra mejl och beratta att jag kommer hem.

Av S - 11 januari 2010 15:09

Jag maste erkanna att jag blev lite ledsen imorse nar jag vakna. All snon var borta. Tovader! Det var sa fint med den vita snon ju. Kunde den inte fatt ligga kvar lite langre? Regnar gor det ocksa. Det ar tusen ganger battre med sno an regn. Man blir sa nedrans blot i regn. Iallafall ska vi ut en svang i regnet nu. Ni - vanner till de 4 benta vet hur det ar.

Av S - 10 januari 2010 13:59

Ikvall ska vi bort pa middag. Hos portugesinas. Vi ska vara dar kl 19. Hoppas att H uppfor sig nagorlunda ikvall. Han har varit lite strulig dem senaste kvallarna och valdigt mammig. Jag haller tummarna for att allt ska ga bra. Blir det valdigt illa far vi val aka hem utan mat.

Av S - 10 januari 2010 13:53

Nu pa morgonen har vi varit ivag och simmat med H. Han tycker att det ar jattekul att bada och att plaska. Jag gar pa babysim en gang i veckan, men tycker nog inte att det ar sa bra. I Sverige, pa babysim gor dem olika ovningar, sjunger och dyker. Verkar mer organiserat an har. Har kollat pa vad man kan gora for enkla ovningar och tranar lite sjalv. Det har gatt jattebra.


Nu har jag skickat ut karl, barn och hund pa prommenad. Lite fritid maste jag val fa ocksa. Typiskt bara att jag ar tvungen att fixa lunchen.  Nu blir det pasta m svamp och zucchine. Det ska bli gott m lite mat. H far palsternacka idag. Det gar over forvantan med hans smakportioner.

Ovido - Quiz & Flashcards