Alla inlägg den 10 januari 2010

Av S - 10 januari 2010 13:59

Ikvall ska vi bort pa middag. Hos portugesinas. Vi ska vara dar kl 19. Hoppas att H uppfor sig nagorlunda ikvall. Han har varit lite strulig dem senaste kvallarna och valdigt mammig. Jag haller tummarna for att allt ska ga bra. Blir det valdigt illa far vi val aka hem utan mat.

Av S - 10 januari 2010 13:53

Nu pa morgonen har vi varit ivag och simmat med H. Han tycker att det ar jattekul att bada och att plaska. Jag gar pa babysim en gang i veckan, men tycker nog inte att det ar sa bra. I Sverige, pa babysim gor dem olika ovningar, sjunger och dyker. Verkar mer organiserat an har. Har kollat pa vad man kan gora for enkla ovningar och tranar lite sjalv. Det har gatt jattebra.


Nu har jag skickat ut karl, barn och hund pa prommenad. Lite fritid maste jag val fa ocksa. Typiskt bara att jag ar tvungen att fixa lunchen.  Nu blir det pasta m svamp och zucchine. Det ska bli gott m lite mat. H far palsternacka idag. Det gar over forvantan med hans smakportioner.

Av S - 10 januari 2010 13:46

Igar hade vi massa folk over pa middag. Kan inte saga annat an att det var trevligt. Vi gjorde stek i ugnen + potatis. Enrico & Chiara hade med sig pizza deg och gjorde lite foratt. Mums!! H uppforde sig illa. Han vagrade somna, sa jag sprang upp och ner for den jadrans trappan. Om ni undrar var min babyweight tog vagen.... dar har ni svaret = trappan! Urk! Lite trist att jag missade storre delar av kvallen bara. Dessutom hade jag drukit lite vin sa jag ville inte amma, men H var typiskt nog valdigt hungrig igar kvall. Ville ata med 2,5h mellanrum. Han kanske kande sig atsido satt o ville ha mer uppmarksamhet. Ungar!

Ovido - Quiz & Flashcards