Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Tebax!!!

Av S - 19 juli 2010 12:13

Nu ar jag antligen hemma igen! Det kanns som evigher sedan. Forst Sverige i 3 veckor sedan bilresan till Italien. It's great to be me!


Resan till Italien var laaaang. Nastan 3 dagar sittandes i bilen. Puh! Hoppas att jag hinner glomma tills nasta ar :) Hahaha.. Med hund och barn var det lite kaotiskt minst sagt. Domino effekt i baksatet. Om H grat borjade Maja skalla och vise varsa. Det blev manga stopp for rastning, blojbyten och matpausar. Men det var det vart. Och H var faktiskt jatteduktig pa ditresan.

Sa 2 hela veckor pa stranden med E's foraldrar. Dem lurade oss! Planen var att dem skulle bara vara dar pa helgerna och inte pa veckorna. Men dem stannade hela tiden. Inget kul! E var minst sagt irriterad.

Ett underbart brollop hann vi med. Som ur en film. Det var underbart vackert och vi firade i hela 2 dagar. Massa mat, dryck och harliga vanner. Det var en upplevelse.

Il Palio i Siena var vi ocksa pa. Oj, vad mycket folk.Det var jattekul! Och sakert den varmaste dagen pa aret! H tyckte det var jattespannade med hastar, trummor, flaggor och allt annat som hande. Det ar extra roligt nu nar H borjar bli lite storre och forstar lite mer.

Hemresan... Gick ganska snabbt. Mycket snabbare an ditresan. H tyckte inte att det var lika roligt att sitta i bilen den har gangen tyvarr. Han blev latt uttrakad. Sa jag blev tvungen att sitta bak med hund och barn. Trangt! Tur att det gick relativt snabbt! Vi raknade ut att vi spanderat 60 timmar i bilen... Oj,oj. Allt som allt var det anda en ganska bra semester. Nasta gang kan det bara bli battre! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 2 mars 2012 14:38

Tittade in pa Tori Sellings blogg o hittade nagra sota ideer.                         Gulliga hjartformade agg till frukost?                           Cupcake bakad i glassran. Kul till barnkalaset kanske.                          Bi...

Av S - 1 mars 2012 20:57

Nu ar det nastan 2 manader sedan jag skrev en rad har. Inte for att jag var direkt flitig da heller. Bara att jag ar otroligt oinspirerad just nu. Inte blev det battre efter semestern...   Kuba var LOVELY! Berattar mer sen...senare...     ...

Av S - 8 december 2011 19:01

Att det skulle vara sa svart och ta sadan lang tid att pottrana visste jag inte. Man vill ju liksom inte stressa det lilla livet, men attans vad less jag ar pa blojor nu. Jag forsoker att satta H pa pottan lite da och da och fragar honom hela tiden o...

Av S - 8 december 2011 14:01

De sista dagarna (som skulle varit 2 men blev 4) har vi haft en malare hemma. Vardagsrum och kok skulle malas. Hade garna gjort det sjalv om inte taket varit fullt med sprickor och flagor. Nu anlitade vi proffs! Hahaha trodde vi ja. Jag hade kunnat g...

Av S - 29 november 2011 19:26

Usch o fy, vilket vader...  Det regnar o blaser onskar att vi hade kunnat stanna vi inne o myyysa, men vi var tvugna att ga till BVC pa Vera's 7 manaders koll. Som gick lite si och sa, maste tillbaka pa torsdag o gora ett nytt forsok. Nu ska vi ta de...

Ovido - Quiz & Flashcards